Agresszió- és konfliktuskezelés

folder_openHírek, TÁMOP-3.1.4.-12/2-2012-1133

Az oktatásban megjelenő konfliktusokról és agresszióról napi szinten hallhatunk a televízióban, rádióban, olvashatunk az újságokban. Felkapott hír lett, ha az iskolában a gyerek megveri társait, vagy éppen az őt oktató pedagógust. Bekerülhet a hírekbe az a szülő is, aki a gyermekét ért, – vélt vagy valós – támadást önbíráskodás útján oldja meg az oktatási intézményben.
Az agresszió és a különböző konfliktushelyzetek kialakulásának több oka lehet, amelyeket kezelni szükséges az iskola szereplőinek megfelelő együttélése, együttműködése érdekében. A fenti cél megvalósítása érdekében Telegdi Kata Szakiskola és Szakközépiskola nyíregyházi iskolájában a tanulók agresszió- és konfliktuskezelő foglalkozásokon vettek részt több alkalommal.
Minden foglalkozás középpontjában egy adott téma illetve problémakör jelent meg, melyről előadásokat hallhattak a diákok, majd közösen megbeszélték, feldolgozták azt.
Kitértek az egészséggel, egészséges életmóddal kapcsolatos ismeretek bővítésére, a különböző kommunikációs és stresszoldó technikákra illetve minden olyan problémára, és kérdésre, amely a fiatalokat a témával kapcsolatban érdekelte.
A tanulók interaktív módon, a drámapedagógia eszköztárát is felhasználva dolgozták fel a különböző megtörtént vagy kitalált élethelyzeteket, szituációkat.
Sajnos a mindennapokban elkerülhetetlenek a különböző konfliktushelyzetek, de ezeknek a hatékony technikáknak nemcsak az iskolában, hanem az élet egyéb területén is hasznát veheti minden résztvevő.
Kovalecz-Szabó Csilla, Pethőné Ludman Renáta

A projekt a TÁMOP-3.1.4.-12/2-2012-1133 keretében valósult meg.

Szent Bazil Középiskola Agresszió  és konfliktuskezelés Hírek TÁMOP 3.1.4. 12/2 2012 1133

Szent Bazil Középiskola Agresszió  és konfliktuskezelés Hírek TÁMOP 3.1.4. 12/2 2012 1133

Szent Bazil Középiskola Agresszió  és konfliktuskezelés Hírek TÁMOP 3.1.4. 12/2 2012 1133

Szent Bazil Középiskola Agresszió  és konfliktuskezelés Hírek TÁMOP 3.1.4. 12/2 2012 1133

Tags: , ,
Menü