Projektmunka

folder_openHírek

Az elmúlt évtizedekben a társadalmi változások hatására megváltozott az oktatási rendszer is. Az egyhangúvá vált tanítási – pedagógiai módszerek a 21. században reformokra szorulnak. Az iskola feladata, hogy egyaránt oktasson és neveljen. Gyakran felvetődik a Szülőkben a kérdés, hogy melyik a jó iskola? Ahol csak oktatnak inkább és a nevelést a családokra bízzák, vagy pedig ahol mindkettő megvalósul. Intézményünkben a Tessedik Sámuel Szakképző Iskola és Gimnáziumban ez utóbbit mi, pedagógusok egyenrangú feladatnak tekintjük. A pedagógiában jártasak tudják, hogy a mindennapi gyakorlatban nem lehet szétválasztani e két feladatot.

Szent Bazil Középiskola Projektmunka HírekAz ismeretanyag bővülése az utóbbi években az eredményezte, hogy mi is újragondoljuk módszereinket és a hatékony tanítás jegyében alkalmazzuk a projektmódszert. Ezáltal színesebbé, változatosabbá tehetjük tanítási óráinkat. E módszer segítségével a diák nemcsak „végig üli” a tanítási órákat, hanem aktív részese annak. Gyűjtőmunkát hoz, saját maga alkot  a tanítási órákon: épít, rajzol, kivág, bemutat, összegez, vázlatot, listát készít. Ezen apró tevékenységekkel készítjük fel őket a későbbi kitartó figyelemre. Ezzel a módszerrel önálló feladat megoldási készségüket próbáljuk fejleszteni.  Növeljük koncentrációjukat, minden tantárgy összefügg a másikkal, így bátran utalhatunk más tárgynál tanult ismeretekre. Néhányat említenénk: számolás, anyanyelvi kommunikáció, számítástechnika, tanulásmódszertan. Az idei tanévben a szakmai alapozás a vendéglátás szakmacsoportra való felkészülés. Tanulóink így már ízelítőt kapnak a szakma rejtelmeiről, szépségeiről és nehézségeiről egyaránt.

Szent Bazil Középiskola Projektmunka HírekNapjainkban az iskola szerepe kibővül. Diákjaink idejük nagy részét itt töltik. Bizonyos feladatok megoldása, ismeretek bővítése a mi tisztünk. A szakképzésre előkészítő évfolyamokon olyan tantárgyak segítik nevelő munkánkat, mint az önismeret, személyiségfejlesztés, pályaorientáció és általános szóbeli kommunikáció, amelyekben a fő hangsúly a gyakorlati alkalmazáson van. A tanulók a tanórákon tanulják meg hogyan kell viselkedniük, megállniuk a helyüket az életben. Diákjainknak el kell sajátítaniuk a képességeket, készségeket és a megfelelő ismereteket ahhoz, hogy felgyorsult életvitelünkben alkalmazkodni tudjanak majd a munka világában. Elfogadják a társadalmi élet írott és íratlan szabályait. Nem kétséges számunkra, hogy munkánk meghozza gyümölcsét!

Készítették: Baloghné Lipták Bernadett osztályfőnök, szaktanár; Újvári Ella szaktanár; Dudásné Bereczki Viktória szaktanár
Szent Bazil Középiskola Projektmunka Hírek
Szent Bazil Középiskola Projektmunka Hírek
Szent Bazil Középiskola Projektmunka Hírek

Tags: , ,
Menü